خانه / دکوراسیون / نظم دهی به اتاق خواب
نظم دهی به اتاق خواب

نظم دهی به اتاق خواب

نظم دهی به اتاق خواب :

داشتن فضای کم در اتاق خواب و آشفته بودن همه ی وسایل مخصوصا در خانه های کوچک غیر از اینکه دسترسی به وسایل را برای ما سخت می کند داشتن یک خواب راحت را نیز غیر ممکن می سازد همان طور که می دانیم برای داشتن نظم حتما فضای زیاد و بزرگ نیاز نیست می توان با ساده ترین و خلاقانه ترین کارها اتاق را منظم کرد.زمان آن رسیده که با کمک این مقاله،نظم دهی به اتاق خواب را شروع کنید و از هر سانتی متر اتاق برای کاری استفاده کنید . داشتن نظم یا مدیریت وسایل در اتاق خواب باعث کاهش استرس و اضطراب می شود در زیر راه کارهایی را پیشنهاد می کنیم که انجام آنها بسیار آسان و در دسترس می باشد.

۱-استفاده از سبد یا قفسه های آماده چرخ دار برای کنار میز یا تخت:

بیشترین چیزی که باعث شلوغ شدن و به هم ریختگی اتاق می شود وسایل پرکاربرد مانند خودکار یا وسایل طراحی یا گل سر و انواع دفاتر یادداشت یا حتی کتاب می باشد چیدمان آنها در این قفسه ها کنار میز مطالعه یا تخت خواب باعث می شود هم در دسترس باشند و هم نظم بگیرند.مانند عکس می توانید به راحتی به وسایل اتاق خود نظم دهید.

نظم دهی به اتاق خواب

۲-استفاده از پشت درب :

پشت درب از جمله مکان هایی است که عموما غیر قابل استفاده می ماند از پشت درب می توانید برای آویزان کردن لباس یا کیف یا جاکفشی پشت دری استفاده کنید همچنین با نصب یک تخته و میخ می توانید بسیار از وسایل را برروی آن آویزان کنید.لازم به ذکر است به راحتی می توانید با استفاده از الگوهای ساده جا کفشی یا جای کیف را خودتان بدوزید.

نظم دهی به اتاق خواب

همچنین با استفاده از سبدهای نظم دهی پشت دری می توانید وسایل زیادی را در پشت درب  قرار دهید.همان طور که در عکس می بینید نظم دهی به اتاق خواب با راحت ترین وسایل ممکن می شود.

نظم دهی به اتاق خواب

۳-نظم دهی به کمد لباس کوچک:

یکی دیگر از مشکلات در اتاق های کوچک نظم دهی به کمد لباس می باشد خوشبختانه امروزه ایده های فراوانی جهت این کار ارائه شده است با خرید چند سبد یا ساک لباس و قسمت بندی کردن کمد می توانید نظمی را در آن ایجاد کنید.

نظم دهی به اتاق خواب

همان طور که در عکس مشاهده می کنید با نصب یک جالباسی عمودی پشت دربی تمام کیف ها را در پشت درب آویزان کرده است در نتیجه فضایی برای نگهداری آنها در کمد اشغال نمی شود.

نظم دهی به اتاق خواب

مانند تصویر به راحتی می توانید اکثر لباس های خود را به یک چوب لباسی آویزان کنید تا فضای کمتری در کمد اشغال شود .

نظم دهی به اتاق خواب

مرتب نگه داشتن کمد و جدا کردن لباس های قابل استفاده از غیر قابل استفاده یکی از ارکان مهم در نظم دهی اتاق خواب می باشد با خرید جعبه و سبد متناسب با کمد و کشو لباس به تمامی وسایل خود نظم بدهید.

نظم دهی به اتاق خواب

۴-استفاده از سبد برای جمع آوری وسایل:

وسایل اضافی خود را که کمتر استفاده می کنید داخل سبد گذاشته و زیر تخت نگهداری کنید مانند کتاب یا مجله یا حتی لباس هایی که فصل استفاده آنها گذشته ، با خرید چند سبد یا با استفاده چند جعبه محکم می توانید این کار را انجام دهید.

نظم دهی به اتاق خواب

۵-استفاده از کمترین فضا برای قفسه :

از کمترین فضا در اتاق خواب خود جهت ایجاد یک قفسه برای چیدمان وسایل یا کتاب ها استفاده کنید با نصب چند طبقه چوب یک اندازه به دیوار این کار را شروع کنید.همان طور که در تصویر مشاهده می کنید از فضای کنار درب برای این منظور استفاده شده است.

نظم دهی به اتاق خواب

۶-استفاده از تخت خواب برای نظم دهی به اتاق :

اگر فضای اتاقتان بسیار کوچک است می توانید از پایین تخت یا دور آن برای داشتن یک قفسه کتابخانه استفاده کنید حتی می توانید بسیاری از لباس های خود را در زیر تخت که چند کشو برای آن طراحی کرده اید قرار دهید.

نظم دهی به اتاق خواب

۷-نظم دهنده گوشی و موبایل و کتاب :

استفاده از یک نظم دهنده کوچک در کنار تخت راه حلی مناسب جهت نجات از درهم و برهم بودن وسایل اتاق خواب می باشد این نظم دهنده را به راحتی خودتان نیز می توانید طراحی و بدوزید یا آن را آماده خریداری کنید.

نظم دهی به اتاق خواب

۸- پاتختی دیواری جهت نظم دهی به اتاق خواب :

اگر فضای کمی در کنار تخت خواب خود دارید و امکان قرار دادن پاتختی را ندارید می توانید از پاتختی های دیواری استفاده کنید یا یک شلف کنار تخت خواب نصب کنید.

نظم دهی به اتاق خواب

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *