خانه / دکوراسیون / نحوه انتخاب فرش برای اتاق غذاخوری
نحوه انتخاب فرش برای اتاق غذاخوری

نحوه انتخاب فرش برای اتاق غذاخوری

نحوه انتخاب فرش برای اتاق غذاخوری:

انتخاب فرش برای اتاق غذاخوری و زیر میز ناهارخوری فراتر از این است که فقط برای محافظت و گرم کردن کف باشد فرش در اتاق غذاخوری از نظرزیباشناسی باعث افزایش جذابیت بصری در اتاق می شود اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که فرش گزینه بسیار مناسبی برای گرم کردن کف اتاق و خفه کردن صدا به معنی واقعی می باشد. استفاده از فرش مانع از برخورد پاهای شما با سرمای کف اتاق می شود و حتی اگر کفپوش های خانه زیبایی خاصی ندارند می توانید با فرش آنها را بپوشانید و زیبایی خانه خودرا چند برابر کنید.

فرش فقط محدود به استفاده در کف های لخت نمی باشد می توانید قالیچه های زیبا را روی فرش های دیگر پهن کنید یا به صورت تابلو فرش به دیوار آویزان کنید اما چگونه فرش اتاق غذاخوری را انتخاب کنیم ؟ برای انتخاب فرش رنگ و الگو دو عامل اصلی در انتخاب می باشند ولی برای انتخاب آن در اتاق غذاخوری عامل های دیگری چون اندازه ، شکل نوع مواد نیز مهم میباشد.

اندازه فرش:

در انتخاب فرش اندازه حرف اول را می زند در اتاق غذاخوری نیز فرش باید به اندازه ای باشد که میز غذاخوری بر روی آن قرار بگیرد و زمانی که صندلی را برای نشستن به عقب می کشید پایه های عقب صندلی هنوز رو فرش باشند قبل از خرید ابتدا اتاق را اندازه بگیرید و مشخص کنید که فرش چگونه در اتاق قرار می گیرد سپس میز خود را کامل اندازه بگیرید. حدالامکان فرش باید به گونه باشد که چهارپایه صندلی روی آن قرار بگیرد زیرا زمانی که فقط دوپایه قرار می گیرد تعادل به هم می خورد.

شکل فرش:

یک فرش با شکل مناسب برای اتاق غذاخوری خود انتخاب کنید که از نظر چشم زیبا و دلپذیر باشد به عنوان مثال اگر میز نهار خوری شما مستطیل است از فرش مستطیل و اگر گرد است از فرش گرد استفاده کنید .

جنس فرش:

فرش اتاق ناهار خوری باید دارای جنس مرغوب باشد تا بتواند سنگینی پایه های میز و صندلی یا شستشو به علت ریختن غذا بر روی آن را تحمل کند .یک فرش اتاق ناهار خوری احتمالا ترافیک پا زیادی را تحمل می کند بنابراین نسبت به فرش های اتاق های دیگر زودتر فرسوده می شود پس فرش با مواد مرغوب انتخاب کنید که دیرتر فرسوده شود . همچنین اگر علاقه به فرش های ابریشم و پنبه ای دارید این نکته را فراموش نکنید که این نوع فرش ها به دلیل ظرافت بالایی که دارند برای اتاق ناهار خوری مناسب نیستند زیرا در مقابل این مدل استفاده ها مقاومت بالایی ندارند می توانید به جای استفاده ازآنها از فرش های پشمی یا ماشینی استفاده کنید.

رنگ و الگوی:

انختاب رنگ و الگو در فرش بسیار اهمیت دارد قبل از خرید تصمیم بگیرید که چه رنگ فرشی مد نظرتان است دوست دارید از رنگ و طرح های سنتی ایرانی استفاده کنید یا ترجیح می دهید از فرش های ملایم تر و مدرن تر استفاده کنید یا از طرح های هندسی مثلا راه راه استفاده کنید  بعد از اینکه مشخص کردید علاقه به چه رنگ و طرحی دارید به سراغ خرید بروید.

تور خانه گردی را با هم ببینیم

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *