خانه / گل و گیاه / نگهداری از گیاه فیدل لیف فیگ

نگهداری از گیاه فیدل لیف فیگ

نگهداری از گیاه فیدل لیف فیگ:

یکی از گیاهان پر طرفدار امروزی که در دکوراسیون منزل استفاده می شود گیاه فیدل لیف فیگ یا گیاه برگ انجیری می باشد .این گیاه متعلق به جنگل های استوایی غرب آفریقا است و در شرایط مناسب تا ۱۲ متر ارتفاع می تواند رشد کند ولی در محیط خانه توانایی رشد تا دو متر را دارد . در اینجا قصد داریم نگاهی اجمالی به نحوه نگهداری از این گیاه بیاندازیم.

نگهداری از گیاه فیدل لیف

نور:

گیاه فیدل لیف نور را دوست دارد اما نور فیلتر شده را به نور مستقیم ترجیح می دهد ، گیاه خود را نزدیک یک پنجره آفتابگیر قرار دهید تا بتواند از نور آفتاب لذت ببرد و حداکثر رشد خود را داشته باشد برای مراقبت بهینه تر از گیاه فیدل لیف فیگ خود هر چند ماه یک بار آن را بچرخانید تا تمامی برگهای آن مقابل نور قرار بگیرند و هر هفته یکبار برگهای گیاه را پاک کنید تا گردو غبار مانع جذب بهتر نور خورشید نشود.

آب:

قبل از هربار آبیاری اجازه دهید تا خاک خشک شود بهتر است برای آبیاری از آب هم دمای محیط استفاده کنید زیرا آب بسیار سرد به گیاه شوک وارد می کند. گیاه فیدل لیف یک گیاه گرمسیری است و علاقه ای ندارد در آب قوطه ور باشد، قبل از هر بار آبیاری اجازه دهید سطح خاک و زیر گلدان خشک شود در زمان آبیاری گیاه هوشیار باشید که در این کار زیاده روی نکنید آبیاری بیش از اندازه می تواند باعث قهوه ای شدن برگ های درخت شود اما به طور کلی برای داشتن گیاه فیدل لیف با برگ های بزرگ باید از خاک مغذی استفاده کنید سعی کنید هر چند ماه یک بار از مواد مغذی مخصوص این گیاه استفاده کنید.

دما:

این گیاه آب و هوای گرم و مرطوب مشابه آب و هوای جنگل های بارانی بومی خود را ترجیح می دهد گیاه را در اتاقی با درجه دمای ۲۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و در دمای زیر ۱۰ درجه سانتی گراد قرار ندهید زیرا در غیر این صورت به علت سرما برگ های گیاه دچار لکه های قهوه ای می شوند .برای افزایش رطوبت می توانید گیاه دیگری را کنارآن قرار دهید یا آن روی ظرف شنی قرار دهید.گیاه فیدل لیف فیگ نسبت به باد حساس می باشد پس پنجره ها ی خود را ببندید و آن را مستقیم در مقابل باد کولر قرار ندهید زیرا می تواند باعث خشکی رطوبت برگ ها شود و در نهایت برگ های گیاه بریزد. شایان ذکر است گیاه را تکان ندهید مگر در شرایط ضروری.

نگهداری از گیاه فیدل لیف

تکثیر:

ابتدا یک شاخه سالم از گیاه را انتخاب کنید درست از جایی که شاخه با برگ های سالم به درخت متصل است آن را جدا کنید بعد شاخه را درون آب قرار دهید و در یک نقطه آفتابگیر بگذارید و هر زمان که آب به نظر کدر وکثیف آمد آن را عوض کنید بعد از یک ماه گیاه شما ریشه می زند بعد از اینکه ریشه گیاه حدود ده سانتی متر شد آن را در گلدان بکارید .

هرس کردن:

برای هرس کردن گیاه ابتدا با برگ های آسیب دیده شروع کنید تا گیاه بتواند روی تامین مواد مغذی برای برگ های سالم تمرکز کنید . همچنین شاخه های خشک و بدون برگ را ببرید تا گیاه بتواند برای برگ های جدید و تنفس بهتر تمرکز کند.برای هرس کردن گیاه با فاصله دو سانتی متر از تنه اصلی هرس را انجام دهید.

نگهداری از گیاه فیدل لیف

 

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *