خانه / دکوراسیون / روش های نظم دهی به آشپزخانه

روش های نظم دهی به آشپزخانه

روش های نظم دهی به آشپزخانه:

نحوه سازماندهی کردن وسایل آشپزخانه بستگی به نوع آشپزخانه شما دارد به عنوان مثال اگر شما فردی خام خوار هستید عموما مخلوط کن در مرکز آشپزخانه شما برای درست کردن انواع اسموتی ها می باشد یا به عنوان مثال شخصی که بیشترین وقت خود را به پخت انواع کیک و شیرینی می پردازد عموما همزن در مرکز آشپزخانه می باشد.پس تمامی آشپزخانه ها نمی توانند به یک شکل نظم دهی شوند.در ادامه به روش های نظم دهی به آشپزخانه می پردازیم که رعایت کردن آنها خالی از لطف نمی باشد.

چگونه به سرعت آشپزخانه خود را نظم دهیم

کاهش تجمع لوازم آشپزخانه:

اولین قدم برای نظم دهی آشپزخانه این است که وسایل را به سه گروه : اغلب استفاده می شود ، به ندرت اس تفاده می شود و هرگز استفاده نمی شود تقسیم کنید اگر فضای آشپزخانه شما محدود می باشد از وسایلی که چندین کاربرد دارند مانند غذاسازها استفاده کنید سعی کنید در این کار دقت کافی را به خرج دهید تا بتوانید به هدفتان در نظم دهی برسید.

چگونه به سرعت آشپزخانه خود را نظم دهیم

لوازم آشپزخانه غیر استفاده را حذف کنید:

این قسمت از کار عموما سخت ترین بخش می باشد اگر از وسیله ای استفاده نمی کنید حتی اگرآن را خیلی دوست دارید باید رهایش کنید می توانید آن را با قیمت کمتری بفروشید یا به شخصی که به آن نیاز دارد بدهید به عنوان مثال اگر هرگز از دستگاه آبمیوه گیری خود استفاده نکرده اید فضا را با نگهداری از آن اشغال نکنید.

از فضای آشپزخانه خود برای وسایلی که واقعا نیاز دارید استفاده کنید.اگر در این کار مردد هستید یکی از وسایلی که مدت هاست از آن استفاده نکردید مانند پلوپز یا آبمیوه گیری را بر روی کانترآشپزخانه بگذارید اگر شروع به استفاده ازآن کردید که هیچ اما اگر مانند قبل بود باید آن را رها کنید.

چگونه به سرعت آشپزخانه خود را نظم دهیم

 دسته بندی وسایل در کابینت :

یکی دیگر از روش های نظم دهی به آشپزخانه ، دسته بندی وسایل درون کابینت ها می باشد آنها را دسته بندی کنید و بچینید سعی کنید بین وسایل کمی فاصله قرار دهید تا موقع نیاز به مشکل نخورید در چیدن وسایل کابینت ها سعی کنید آنهایی که بیشتر مورد نیاز هستند را در طبقات پایین تر قرار دهید .

چگونه به سرعت آشپزخانه خود را نظم دهیم

وسایلی را که به ندرت ازآنها استفاده می کنید را به انبار انتقال دهید:

وسایلی را که هر ۳ الی ۴ ماه یکبار از آنها استفاده می کنید را به انباری خانه انتقال دهید مانند بستنی ساز یا پلوپز یا هر وسیله برقی یا هر ظروفی که به ندرت ازآنها استفاده می کنید.یکی از روش های نظم دهی به آشپزخانه خلوت کردن آشپزخانه از وسایل غیر استفاده می باشد.

چگونه به سرعت آشپزخانه خود را نظم دهیم

یکی از روش های نظم دهی به آشپزخانه در دسترس بودن وسایل پر استفاده می باشد:

برای نظم دهی آشپزخانه هیچ قانون خاصی وجود ندارد عموم قوانین راهنمایی هایی هستند که به شما ایده می دهند تا بهتر بتوانید آشپزخانه خود را نظم دهید یکی از این موارد که رعایت آن به شما بسیار کمک می کند این است که وسایلی را که بسیاربه آنها نیازمند هستید را همیشه نزدیک به کانتر یا روی کانتر آشپزخانه قراردهید این وسایل می تواند توستر یا قهوه ساز یا چایی ساز یا ابزارآلات آشپزی باشد.

چگونه به سرعت آشپزخانه خود را نظم دهیم

از جمله روش های نظم دهی به آشپزخانه بررسی سالانه می باشد :

بررسی سالانه یکی از بهترین روش های نظم دهی به آشپزخانه می باشد، هرچقدر وسایل آشپزخانه خود را بیشتر سازماندهی کنید در طول سال زمان کمتری را برای این کار قرار می دهید سعی کنید سالانه حداقل دوبار به تمامی وسایل خود سر بزنید و اگر وسایلی دارید که از آن به ندرت استفاده کردن به هرگز استفاده نکردن تبدیل شده است آنها را کنار بگذارید .

چگونه به سرعت آشپزخانه خود را نظم دهیم

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *