خانه / دکوراسیون / جای مناسب تخت در اتاق خواب

جای مناسب تخت در اتاق خواب

جای مناسب تخت در اتاق خواب:

علم فنگ شویی برای قرارگیری هروسیله شرایط مختلفی را بررسی می کند و بهترین موقعیت رابرای وسایل شما بر می گزیند . به راحتی با کمک عقل و شرایط اتاق خواب خود می توانید بهترین جای مناسب تخت در اتاق خواب را انتخاب کنید برای قراردادن تخت خواب در اتاق خواب باید به عوامل موثر در اتاق خواب مانند : درب، پنجره، کمدها، اندازه اتاق توجه کنید . در علم فنگ شویی غیر از عوامل بالا به مسئله نحوه گردش انرژی در اتاق نیز توجه می شود.

جای مناسب تخت در اتاق خواب

موقعیت تخت نسبت به درب :

اگربخواهیم به صورت علمی این مسئله را بررسی کنیم باید جایگاه تخت را نسبت به درب اتاق خواب و نسبت به قطب نما بسنجیم که این کار عموما سخت می باشد و اکثریت آن را انجام نمی دهند. به طور کلی تخت خواب باید تا حد ممکن نزدیک درب اتاق نباشد به عنوان مثال اگر درب در سمت چپ می باشد بهتر است تخت در گوشه سمت راست اتاق باشد و اگر درب سمت راست است بهترین موقعیت تخت سمت چپ اتاق می باشد.

جای مناسب تخت در اتاق خواب

اگر درب در مرکز اتاق قرار دارد بهترین مکان گوشه سمت راست یا سمت چپ اتاق می باشد.به طور کلی هر چقدر تخت خواب شما از درب اتاق دورتر باشد کنترل بیشتری بر فضای زندگی خود خواهید داشت. رو به در نبودن باعث می شود بعد از بیدار شدن وقت کافی برای آماده کردن روح و ذهنتان برای آغاز روز داشته باشید وناقافل درگیر مسائل روز نشوید.

دامنه دید خواب:

دومین اصل در قرارگیری تخت خواب این است که تخت خواب در اتاق خواب باید در وضعیت خواب آورترین شکل ممکن قرارگیرد. هرچقدر محدوده دید کمتری در زمان خواب در اتاق داشته باشید بهتر می خوابید این نکته را فراموش نکنید که فضای جلوی تخت شما باید باز باشد و هر چقدر فضای جلوی تخت خواب شما بزرگتر باشد احوالات شما بهتر،خواب راحت تر و نفس کشیدن بهتری را در برخواهد داشت.

به همین دلیل است که علم فنگ شویی همیشه می گوید در مورد قرار دادن تخت خواب در برابر دیوار بسیار احتیاط کنید زیرا می تواند موجب مسدود شدن جریان انرژی در شما شود و به مرور زمان مشکلات پا و مچ پا را ایجاد کند.علاوه بر این قراردادن تخت به طور مستقیم در برابر یک دیوار جانبی می تواند باعث احساس گرفتگی و کسالت و انعطاف پذیری کم در شما شود.

دید درب اتاق خواب:

سومین اصل از دیدگاه علم فنگ شویی و معماران دکوراسیون به این می پردازد که درب اتاق خواب باید به راحتی زمانی که شما در تخت خواب هستید دیده شود . این مفهموم به این معنی است که هنگام خوابیدن اگر فقط با باز کردن چشمان خود توانستید درب اتاق خواب را مشاهده کنید جای تخت خواب شما درست میباشد ولی اگر برای دیدن درب مجبور شدید از تخت بلند شوید یا کاملا وضعیت خود را تغییر دهید تا درب را ببینید تخت خواب شما جای مناسبی قرار ندارد.

جای مناسب تخت در اتاق خواب

یک نکته را باید دقت کنید اینکه تخت خواب در اتاق خواب باید در جایی باشد که درب را ببینید این اصل به معنی قرار دادن تخت روبروی درب نیست بلکه با رعایت اصولی که قبلا به آن پرداختیم باید چیدمان انجام شود. مشاهده نکردن درب اتاق خواب به افراد احساس ناامنی می دهد و به طور ناخودآگاه موجب استرس درآنها می شود اینکه شما همیشه احتمال دهید کسی دارد وارد اتاقتان می شود و شما مطلع نیستید می تواند باعث تنش، ناآرامی، افزایش تپش قلب،مشکلات عصبی شما شود که این خود در سیستم عصبی تاثیرات منفی می گذارد.اگر اتاق خواب شما اجازه نمی دهد که تخت خواب را در موقعیتی قراردهید که به راحتی درب را ببینید می توانید با استفاده از یک آینه بزرگ درب را مشاهده کنید.

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *