خانه / دکوراسیون / آشپزخانه خارق العاده
آشپزخانه خارق العاده

آشپزخانه خارق العاده

آشپزخانه خارق العاده:

شما احتمالا مثلث کار در آشپزخانه را شنیده اید که به معنی بهترین و استانداردترین نوع قرارگیری وسایل اصلی مانند گاز و یخچال و سینک میباشد که این قانون در هنگام طراحی آشپزخانه باید مورد نظر قرار بگیرد .قدمت مثلث آشپزخانه به دهه ۱۹۲۰ بر می گردد این مثلث در اصل یک مثلث خیالی است که بین سینک و یخچال و گاز رسم می شود تا برای داشتن یک آشپزخانه خارق العاده تمامی نکات را رعایت کرده باشید.

آشپزخانه خارق العاده

مثلث کار آشپزخانه خارق العاده:

نحوه استفاده از آشپزخانه ها در طول سال ها تغییر کرده است آشپزخانه های دیواردار جای خود را به آشپزخانه های اپن دار و آشپزخانه های اپن دار جای خود را به آشپزخانه های جزیره ای مدرن داده اند در نتیجه مثلث کار نیز تحول پیدا کرده است .امروزه طراحان برجسته دکوراسیون داخلی آشپزخانه را طوری طراحی یا بازسازی می کنند که پاسخ گوی نیازهای شما باشد و اطمینان حاصل کنند که در این آشپزخانه آرامش و آسایش شما فراهم شده است . به طور کلی ایده مثلث کار آشپزخانه برای این ایجاد شده است که از ایجاد ترافیک در آشپزخانه جلوگیری کند فرض را بر این بگذارید که تمام وسایل اصلی در یک خط بودند آنگاه اگر آشپزخانه باریکی داشتید مطمئنا برای رفت و آمد دچار مشکل می شدید .

آشپزخانه خارق العاده

آشپزخانه خارق العاده

پیشنهاد جالبی که امروزه اکثر طراحان داخلی به آن اشاره می کنند این است که اگر تمام وسایل پخت وپز و یا تهیه نوشیدنی های گرم مانند قهوه در یک جا باشد کار شما در آشپزخانه سریع تر انجام می شود .شما در طول روز از صبح گاه برای آماده کردن صبحانه و سپس پخت غذای اصلی و در نهایت عصرانه و شام در آشپزخانه هستید دقت کنید بیشترین حرکت را در آشپزخانه در چه مسیرهایی دارید و با رعایت مثلث کار آشپزخانه طوری از فضا استفاده کنید که کمترین رفت و آمد را داشته باشید.

آشپزخانه خارق العاده

قفسه لوازم برقی:

یک قفسه چای و قهوه مجهز را در آشپزخانه خارق العاده خود طراحی کنید این روش غیر از زیبایی و نظم دهی می تواند کار شما را برای تهیه نوشیدنی های گرم در صبح یا عصر راحت کند همچنین می توانید به قفسه ها دستگاه مورد نیاز صبحانه مانند توستر را نیز اضافه کنید .

نظم دهی به آشپزخانه

آشپزخانه خارق العاده

وسایل آشپزی:

وسایل آشپزخانه را در قفسه های کنار گاز یا سینک نگه دارید سعی کنید به مقدار نیازتان به آنها در طول روز، آنها را نزدیک تر یا دورتر بچینید ، با این کار به طور حتم یک آشپزخانه خارق العاده و زیبا خواهید داشت.

آشپزخانه خارق العاده

فر درون کابینت:

برای فر خود یک محل درون کابینت در نظر بگیرید و وسایل مورد نیازآن را مانند قالب ها را در کشوهای مجاور آن قرار دهید.

آشپزخانه خارق العاده

محل تنغلات:

محل نگهداری تنقلات یکی از مکان هایی است که مورد علاقه تمامی اعضای خانواده می باشد با نظم دهی و استفاده از ظروف نظم دهنده سعی کنید از تمامی فضای آن استفاده کنید در صورت نیاز تاریخ انقضا موادی را که خریداری کرده اید را با یک برچسب بر روی ظروف بچسبانید تا راحت تر مطلع شوید.

آشپزخانه خارق العاده

کمد مواد شوینده:

از کم ترین فضا می توانید برای تعبیه یک کمد جهت نگهداری تمامی مواد شوینده و وسایل تمییز کننده منزل استفاده کنید .

آشپزخانه خارق العاده

 

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *