خانه / رنگ بندی دکوراسیون / دکوراسیون رنگ قرمز

دکوراسیون رنگ قرمز

دکوراسیون رنگ قرمز:

دکوراسیون رنگ قرمز، رنگ اعتماد به نفس ، هیجان انگیز و تحریک کننده می باشد عموما کسانی که قرمز را دوست دارند پرشور و پر انرژی و شجاع هستند اگر می خواهید یک حس شاد را به فضای خود بیاورید حتما از این رنگ استفاده کنید .این رنگ در اتاق منزل شما می تواند باعث افزایش ضربان قلب و خون شود اما با استفاده از آن در سایه هایی گرم تر می توانید احساس خوبی را در منزل ایجاد کنید.

یک اتاق با دکوراسیون رنگ قرمز می تواند سطح شور و شوق را بالا ببرد .رنگ قرمز مانند رنگ نارنجی باعث افزایش اشتها می شود از این رو در آشپزخانه ها به وفور استفاده می شود .یادتان باشد رنگ قرمز می تواند باعث ایجاد انواع مختلفی از خلقیات در انسان گردد از عصبانیت گرفته تا شادی پس قبل از استفاده از آن در منزل رنگ مکمل آن را نیز مشخص کنید.

دکوراسیون رنگ قرمز

قوانین استفاده از رنگ ها :

به گفته متخصصان دکوراسیون چرخه رنگ از سه رنگ اصلی تشکیل شده است که عبارتند از :قرمز،زرد،آبی و سه رنگ ثانویه که عبارتند از سبز ، نارنجی ، بنفش ( از ترکیب رنگ های اصلی به وجود آمده اند) به طور کلی مکمل ترین رنگ ها رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند مانند : قرمز و سبز – آبی و نارنجی –بنفش و زرد.

دکوراسیون رنگ قرمز

مکمل های دکوراسیون رنگ قرمز:

رنگ قرمز با رنگ های زرد، سفید، نارنجی ، سبز، آبی ، سیاه زیبا می شود.رنگ قرمز گوجه ای با رنگ سبز نعناعی ، ماسه ای ، سفید خامه ای و خاکستری زیباتر می شود. قرمز گیلاسی با رنگ هایی هم چون خاکستری ، نارنجی روشن ، شنی ، زرد کمرنگ ،بژ بسیار خوب می شود .متناسب با رنگ قرمزی که می خواهید استفاده کنید می توانید آن را با رنگ های مختلفی ترکیب کنید اما رنگ هایی هم چون سفید ، خاکستری ومشکی با تمامی تناژ های قرمز زیبا می شوند .

دکوراسیون رنگ قرمز

توصیه هایی برای استفاده از رنگ قرمز :

۱-رنگ قرمز رنگی بسیار قوی و غالب می باشد پس آن را با رنگ غالب دیگری ست نکنید سعی کنید برای اینکه رنگ قرمز در خانه برجسته دیده شود از رنگ هایی مانند سفید ، خاکستری ، کرم ، آبی دریایی استفاده کنید .اگر به دنبال تن های قوی تری هستید می توانید از رنگ هایی مانند قهوه ای ، نارنجی ، سبز تیره استفاده کنید.

۲-اگر فکر می کنید بعد از یک یا دو سال از دکوراسیون رنگ قرمز خسته می شوید تمامی دیوارها و وسایل را به این رنگ تغییر ندهید سعی کنید از این رنگ در کوسن ها وفرش استفاده کنید.

۳-یکی دیگر از روش هایی که کمک می کند تا دیرتراز این رنگ خسته شوید استفاده از سایه های مختلف قرمزدر وسایل می باشد مانند قرمز روشن ، قرمز آلبالویی ، زرشکی ، شرابی ، عنابی تند و… حتی استفاده استفاده از یک دیوار به رنگ خاکستری نیز می تواند به روشن تر دیده شدن فضا کمک کند .

دکوراسیون رنگ قرمز

۴-فقط در صورتی که رنگ قرمز را دوست دارید ازآن استفاده کنید ، این رنگ بسیار قوی می باشد و ممکن است بعد از مدتی خسته شوید .

۵-در استفاده از رنگ قرمز سعی کنید از پارچه هایی با براقیت کمتر استفاده کنید زیرا این کار موجب تسلط کمتر قرمز بر فضا و خنثی شدن آن می شود.

۶-رنگ سیاه یک زمینه خوب برای رنگ قرمز می باشد و یک فضای دراماتیک را ایجاد می کند .

دکوراسیون رنگ قرمز

۷-رنگ هایی چون سفید ، آبی ، سیاه ، مکمل های خوبی برای رنگ قرمز می باشند و تضاد جالبی را در فضا ایجاد می کنند .

۸-هرسایه ای ازرنگ خاکستری با رنگ قرمز زیبا می شود و باعث زیباتردیده شدن رنگ قرمز می شود .

۹-استفاده از رنگ سفید باعث می شود رنگ قرمز تیزتر به نظر برسد.

۱۰-دیوارهای رنگ قرمز تیره با رنگ طلایی زیباتر می شوند .

دکوراسیون رنگ قرمز

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *