خانه / رنگ بندی دکوراسیون / دکوراسیون رنگ زرد
دکوراسیون رنگ زرد

دکوراسیون رنگ زرد

دکوراسیون رنگ زرد:

رنگ زرد به عنوان رنگی است که انسان در نهان و ذات خود به آن علاقه دارد و به عنوان اولین رنگی است که نوزادان در بدو تولد قادر به تشخیص آن می باشند . بسیاری از افراد از جمله خودم دیوارهای سفید را به رنگ زرد ترجیح می دهند. اما گاهی اوقات برای تقویت حس خلاقانه در خانه بهتر است از رنگ ها استفاده کنیم . شما می توانید با رنگ کردن بعضی از دیوارها یا تغییر رنگ یکی از مبلمان آغاز کنید و دکوراسیون رنگ زرد را وارد خانه خود کنید . این حقیقت را نمی توان فراموش کرد که ترکیب بعضی از رنگ ها در خانه می تواند باعث افزایش روحیه شما شود.

دکوراسیون رنگ زرد

امروز می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا رنگ زرد برای دکوراسیون منزل انتخاب بسیار خوبی می باشد .رنگ زرد به خانه شما احساس نور و گرما می بخشد حتی استفاده آن در یک اتاق می تواند آنجا را بزرگ تر و روشن تر نشان دهد زیرا میزان نور منعکس شده توسط این رنگ نسبت به رنگ های دیگر بیشتر می باشد. بنابراین اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید می توانید یکی از دیوارهای آن را به رنگ زرد در بیاورید تا هم روشن تر و هم بزرگ تر دیده شود .

روانشناسی رنگ زرد در دکوراسیون داخلی:

همان طورکه دربالا اشاره کردیم رنگ زرد در خانه باعث احساس شادی و افزایش روحیه می شود این رنگ نماد خلاقیت ، شادی ، امیدواری ، مثبت گرایی ،تحریک ذهن ، میل به ارتباط با دیگران می باشد و در عین حال نسبت به رنگ های دیگر زودتر چشم را خسته می کند یکی از معایب استفاده از این رنگ انتقال حس خطر می باشد پس لازم به ذکر است در استفاده از آن افراط نکنید اما بهتر است برای استفاده آن در خانه زرد را با رنگ های دیگری همچون قرمز، نارنجی ، سیاه، آبی ، طوسی یا خاکستری ترکیب کنید .

دکوراسیون رنگ زرد

 

فنگ شویی و رنگ زرد:

از دیدگاه فنگ شویی رنگ زرد نشانه سلامت و نشاط می باشد و استفاده آن در منزل می تواند موجب انتقال انرژی مثبت در خانه گردد برای اینکه بتوانید این انرژی را به تمامی خانه انتقال دهید از این رنگ در مرکز خانه استفاده کنید تا حس گرما و سلامتی و شادابی به تمامی نقاط خانه انتقال یابد.

دکوراسیون رنگ زرد

اتاق نشیمن با دکوراسیون رنگ زرد:

اگر قصد دارید اتاق نشیمن خود را با مبلمان چوبی دکور کنید رنگ زرد انتخاب بسیار مناسبی برای مبلمان چوبی می باشد به خصوص اگر مبلمان چوبی شما به رنگ قهوه ای تیره باشد، می توانید یکی از دیوارهای خانه را به رنگ زرد نقاشی کنید تا فضایی شادتر و زیباتر را داشته باشید یا می توانید با استفاده از طیف های مختلف رنگ زرد اتاق پذیرایی خود را دکور کنید.

برای جلوگیری از سنگین شدن فضا می توانید از طیف های روشن رنگ زرد استفاده کنید مانند رنگ لیمویی که در عین حال که شادی آور است آرامبخش نیز می باشد همچنین در اتاق غذاخوری می توانید برای افزایش اشتها از رنگ طلایی استفاده کنید.

دکوراسیون رنگ زرد

دکوراسیون رنگ زرد در اتاق خواب:

اگر به دنبال استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب خود هستید می توانید برای رعایت توازن از رنگ زرد در کنار رنگ هایی همچون بنفش ، طوسی ، سفید ، نارنجی ، قرمز ، آبی استفاده کنید. استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ سبز در اتاق خواب بسیار شادی آور و پر انرژی می باشد .یکی از ایده های جالب برای استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب رنگ آمیزی دیوارها به رنگ تیره می باشد مثلا آبی تیره که موجب می شود جلوه رنگ زرد در اتاق خواب بیشتر نمایان شود.

اگر علاقه به رنگ های روشن در اتاق خواب دارید می توانید رنگ زرد را در کنار سفید در اتاق خواب استفاده کنید این کار غیر از اینکه فضای اتاق را شادتر و روشن تر می کند یک حس آرامش در اتاق ایجاد می کند .از استفاده بیش از اندازه این رنگ خودداری کنید چون می تواند باعث بیخوابی شود.در اتاق خواب کودکان سعی کنید از طیف روشن تر رنگ زرد مانند رنگ کرم نباتی استفاده کنید این رنگ برای تقویت حافظه بسیار مناسب می باشد.

دکوراسیون رنگ زرد

رنگ های مکمل در دکوراسیون رنگ زرد:

رنگ طوسی:

رنگ طوسی به عنوان یکی از رنگ هایی است که در صدر لیست رنگ های مناسب با زرد قرار دارد. این رنگ خنثی که در خود حس خنک کنندگی و رسمیت دارد در کنار رنگ شاد و پر شور زرد فضای خانه را زیبا تر می کند.می توانید یکی از دیوارهای خانه را به رنگ زرد و دیگری را به رنگ خاکستری تغییر دهید یا دیوارها را به رنگ خاکستری و از اکسسوری و قاب های زرد استفاده کنید.

دکوراسیون رنگ زرد

رنگ نارنجی:

یکی از رنگ های مکمل رنگ زرد رنگ نارنجی می باشد که در کنار رنگ زرد فضای شادی را ایجاد می کند .سعی کنید برای ایجاد توازن از هر یک از رنگ ها در حد توازن استفاده کنید .این دو رنگ در کنار هم حس شادی و هیجان را ایجاد می کنند و حس غم و افسردگی را از فضای منزل پاک می کنند.

دکوراسیون رنگ زرد

رنگ آبی روشن:

رنگ آبی نیز مانند رنگ طوسی در کنار زرد بسیار زیبا و آرامش بخش می شود.ازآنجا که رنگ زردو آبی دارای طیف های مختلف می باشند تغییر دادن طیف رنگی آنها می تواند حس و حال خانه را نیز تغییر دهد استفاده طیف روشن هر دو در منزل می تواند فضایی آرام و بسیار پرنور را ایجاد کند.

دکوراسیون رنگ زرد

رنگ بنفش روشن:

استفاده از رنگ بنفش روشن می تواند حس بهتری را به فضای خانه ی شما بدهد .رنگ بنفش و زرد در تضاد کامل با یکدیگر هستند به همین دلیل قرارگیری آنها در کنار هم زیبا می شود.اگر قصد دارید از بنفش تیره در کنار زرد استفاده کنید این رنگ را به عنوان رنگ دوم قراردهید و اکثریت فضا را با طیف های رنگ زرد دکور کنید زیرا رنگ بنفش تیره فضا شما را کمی گرفته می کند .

دکوراسیون رنگ زرد

رنگ مشکی:

یکی از رنگ هایی که عموما در کنار رنگ زرد استفاده می شود مشکی می باشد، رنگ مشکی به عنوان یک رنگ خنثی در کنار رنگ زرد یک انتخاب کلاسیک می باشد که عموما برای فضاهای فانتزی استفاده می شود و کمتر درفضاهایی که رفت و آمد زیاد در آنها است استفاده می شود. برای استفاده از آن بهتر است رنگ مشکی را برای دیوارها یا کاغذ دیواری استفاده کنید و در وسایل خود در حد توازن از زرد استفاده کنید.ترکیب این دو رنگ بیشتر برای اتاق شخصی ، آتلیه مناسب می باشد.

دکوراسیون رنگ زرد

رنگ صورتی روشن:

یکی از رنگ های شاد و در عین حال آرامش بخش رنگ صورتی می باشد.ترکیب رنگ صورتی در کنار رنگ زرد از جمله ترکیباتی است که برای اتاق دختران بسیار مناسب است با اضافه کردن مقداری رنگ خنثی مانند سفید می توانید فضا را زیباتر کنید.

دکوراسیون رنگ زرد

رنگ سرمه ای :

یکی از روش های ایجاد جلوه بیشتر برای رنگ زرد استفاده از آن در کنار رنگ های تیره می باشد رنگ سرمه ای یکی از بهترین انتخاب ها برای این کار می باشد . از دیگر پیشنهادات می توان به رنگ سبز تیره نیز اشاره نمود.

دکوراسیون رنگ زرد

 

 

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *