خانه / رنگ بندی دکوراسیون / دکوراسیون رنگ آبی
دکوراسیون رنگ آبی

دکوراسیون رنگ آبی

دکوراسیون رنگ آبی :

همان طور که می دانید رنگ ها در دکوراسیون نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و تاثیر رنگ های فضای خانه بر احوالات افراد در محیط باورنکردنی است امروز تصمیم داریم در مورد رنگ آرامبخش آبی در دکوراسیون و انواع مختلف آن و تاثیرات هر یک بر روحیه افراد یا اگر بهتر بگوییم روانشناسی دکوراسیون رنگ آبی در منزل صحبت کنیم . به طور کلی رنگ آبی یک رنگ آرامش بخش می باشد که اغلب برای حمام و اتاق خواب توصیه می شود .

موجب کاهش فشار خون و آرامش ضربان قلب و راحت تر نفس کشیدن در انسان می شود به همین دلیل استفاده آن به تنهایی ممکن است باعث احساسات ناخوشایندی در منزل شود و بهتر است آن را با ترکیب دیگر رنگ ها استفاده کنید ترجیحا رنگ های گرم که شور و هیجان را در کنار آرامش رنگ آبی در منزل ایجاد کنند سعی کنید از رنگ آبی تیره زیاد استفاده نکنید چون موجب غم و اندوه می شود و احساس مطلوبی برای شخص در منزل ایجاد نمی کند.همچنین آبی فیروزه ای را در آشپزخانه های بزرگ و سالن اصلی پذیرایی می توانید استفاده کنید رنگ سفید مکمل خوبی برای آبی فیروزه ای می باشد.

دکوراسیون رنگ آبی

آشنایی بارنگ آبی روشن در دکوراسیون :

آبی روشن رنگ بی انتهاست مانند آسمان و دریا،بسیار آرامش بخش می باشد حس اعتما به نفس را در وجود انسان افزایش می دهد و تمامی تاثیرات آن مثبت و شفابخش است . این رنگ را می توانید در کنار رنگ سفید و انواع رنگ های خنثی برای دکوراسیون منزل استفاده کنید. خانه هایی که دارای فضای کوچکی هستند می توانند با استفاده از رنگ آبی روشن و سفید باعث بزرگ تر دیده شدن فضای خانه شوند.

دکوراسیون رنگ آبی

دکوراسیون رنگ آبی

دکوراسیون اتاق خواب آبی:

اگر میخواهید در اتاق خواب خود احساس آرامش بیشتری داشته باشید رنگ آبی گزینه ای بسیار مناسب برای شما می باشد . با اضافه کردن اکسسوری های سیاه یا سفید می توانید زیبایی اتاق خواب خود را دو چندان کنید به دلیل مزایایی چون آرامش بخش بودن ، کمک به کاهش میزان استرس و اضطراب ، رنگ آبی برای اتاق خواب پیشنهاد می شود.

رنگ خاکستری نیز رنگ محبوبی است که امروزه به علت آرامش بخش بودن برای اتاق خواب انتخاب می شود ترکیب رنگ آبی خنک با خاکستری برای اتاق خواب گزینه ی بسیار خوبی می باشد . اگر علاقه دارید در کناررنگ خنک آبی از رنگ های قوی تری استفاده کنید می توانید از رنگ های گرم چون قرمز یا نارنجی یا زرد استفاده کنید.

دکوراسیون رنگ آبی

دکوراسیون آشپزخانه با رنگ آبی:

یکی دیگر از رنگ هایی که در آشپزخانه بسیار زیبا می شود آبی می باشد استفاده از سایه های روشن آبی در آشپزخانه می تواند ظاهری شفاف و تمیز را ایجاد کند . می توانید رنگ آبی را برای کابینت ها یا دیوارها استفاده کنید . اگر از آبی روشن برای کابینت ها یا آشپزخانه استفاده می کنید ، رنگ های خاکستری روشن و سفید رنگ های مکمل خوبی برای آبی روشن می باشند ولی اگر از رنگ آبی تیره استفاده می کنید رنگ های سفید و طلایی رنگ های بسیار مناسبی می باشند.

دکوراسیون رنگ آبی

شناخت رنگ کاربنی :

آبی کاربنی یا رنگ اشرافی ، این رنگ با اینکه از جمله رنگ های سرد می باشد در کنار رنگ های دیگر بسیار زیبا جلوه می کند رنگ کاربنی هم در دنیای فشن بسیار نقش پر رنگ و موفقی دارد هم در دنیای دکوراسیون استفاده از این رنگ در کنار رنگ طلایی جلوه شکوه و اشرافیت را به محیط می دهد . همچنین غیر از رنگ طلایی می توانید از رنگ های سفید و نقره ای یا استیل به عنوان رنگ های مکمل استفاده کنید .

دکوراسیون رنگ آبی

رنگ آبی درباری چه رنگی است؟

رنگ درباری  یا آبی طاووسی، رنگ آبی تیره ای که در کنار رنگ مکمل طلایی بسیار زیبا می شود این رنگ به علت تیره بودن جایگزین مناسبی برای کسانی است که تمایل به استفاده از رنگ های تیره ای مانند سیاه یا خاکستری دارند همچنین اگر تمایل به استفاده از این رنگ در طیف وسیع دارید حتما آن را در کنار رنگ های روشنی چون سفید یا کرم استفاده کنید .

دکوراسیون رنگ آبی

دوستداران رنگ فیروزه ای:

رنگ جذاب فیروزه ای ، یک رنگ نشاط آور در عین حال آرامش بخش . شما می توانید از این رنگ جذاب در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید و نشاط و سرزندگی را همراه با آرامش به خانه وارد کنید از این رنگ می توانید در کنار رنگ های خنثی استفاده کنید . همچنین اگر تمایل به استفاده این رنگ در کل وسایل منزل یا دیوارها ندارید می توانید با با استفاده از لوازم جانبی که به این رنگ هستند این رنگ را وارد خانه کنید .

دکوراسیون رنگ آبی

رنگ زنگاری را بهتر بشناسیم:

رنگ آبی مایل به سبز می باشد این رنگ بسیار زیباست . دلیل انتخاب این اسم برای آن این است که زنگار نوعی رنگ سبز است که بر اثر پوسیدگی فلز مس بر روی آن بوجود می آید .این رنگ بسیار زیباست و می توانید آن را در سرویس بهداشتی به عنوان خلق یک روشویی آنتیک و قدیمی یا به عنوان دکوری های زیبا در پذیرایی استفاده کنید.

دکوراسیون رنگ آبی

ترکیب رنگ آبی با رنگ های دیگر :

ترکیب رنگ آبی با رنگ قهوه ای :

قهوه ای یک رنگ خنثی می باشد ولی به علت اینکه رنگ چوب و درختان هست یک گرمای خاصی در خود دارد همچنین حس آرامش و اعتماد را به افراد انتقال می دهد این رنگ در کنار رنگ آبی باعث افزایش انرژی مثبت در منزل و دورشدن انرژی منفی و ناامیدی می شوند.

دکوراسیون رنگ آبی

ترکیب رنگ آبی و سبز:

رنگ سبز ، رنگ طبیعت ، رنگ سر زندگی نشاط و آرامش  است این رنگ حس آرامش را همراه با نشاط به شما انتقال می دهد استفاده از این رنگ و سبز در کنار یکدیگر فضای بسیار زیبایی را در خانه ایجاد می کند و حس سرزندگی توام با آرامش را برای شما ایجاد می کند .

دکوراسیون رنگ آبی

ترکیب رنگ آبی وزرد :

استفاده از رنگ زرد که خود تداعی کننده زندگی و گرما می باشد در کنار رنگ سرد آبی یک تعادل را در بین رنگ ها در فضای منزل شما ایجاد می کند و حس بسیار خوبی را در منزل ایجاد می کند.

دکوراسیون رنگ آبی

ترکیب رنگ آبی و نارنجی :

اگر از جمله افرادی هستید که علاقه به فضاهای پر انرژی و هیجان انگیز را دارید و در کنار آن علاقه دارید آرامش در فضا ی منزل نیز وجود داشته باشد می توانید از ترکیب این رنگ و نارنجی استفاده کنید یک فضای هیجان انگیز ولی پر از آرامش را تجربه کنید.

دکوراسیون رنگ آبی

 

ترکیب رنگ آبی و کرم:

در کنار آبی می توانید از رنگ روشن کرم که رنگی خنثی است و برای خانه های کوچک که تمایل به بزرگ تر جلوه دادن فضا دارند یا فضاهایی که نور کمی دارند پیشنهاد می شود این رنگ مکمل خوبی در کنار رنگ آبی می باشد.

ترکیب رنگ آبی و صورتی:

رنگ زیبا و دلنشین و آرام صورتی در کنار رنگ آبی می تواند حس خوبی را در خانه شما ایجاد کند و از سردی و بی روحی رنگ آبی نیز کم کند .

دکوراسیون رنگ آبی

 

 

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

یک نظر

  1. مرسی از سایت خوبتون موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *