خانه / سبک دکوراسیون / سبک دکوراسیون مراکشی

سبک دکوراسیون مراکشی

سبک دکوراسیون مراکشی :

دکوراسیونی جسورانه و پررنگ از زیباترین الگوهای زینتی ، در این نوع دکوراسیون از رنگ های پر جنب و جوش و زینتی های فلزی استفاده می شود برای ایجاد حس مراکشی در خانه خود به دنبال خرید بالشت و صندلی و فرش های رنگارنگ و کاشی های چشم نواز باشید .یکی از زیبایی های سبک مراکشی استفاده از رنگ ها و طرح های پر رنگ گرم و پر انرژی می باشد . کشور مراکش در آفریقای شمالی واقع شده است جمعیت آن متشکل از عرب ها و بربر ها و بسیاری از مهاجرین آفریقایی یا اروپایی می باشد به همین دلیل این سبک دکوراسیون تحت تاثیر ساکنین آن نیز قرار گرفته است .

حضور طرح های مختلف بر روی بالشت ها و پارچه ها و دکوری های زینتی و کاشی ها بیان گر سنت وفرهنگ دیرینه این کشور می باشد.

سقف خانه در سبک مراکشی :

سقف خانه ها در این سبک بلند است ، عموما دیوارها را با رنگ های خنثی رنگ آمیزی می کنند و از رنگ های پر رنگ در تزیین فرش ، پرده و دیگراثاثیه استفاده می کنند.اکثر درها و پنجره ها مشبک و منبت کاری شده اند .اگر بخواهیم در کل در مورد رنگ های مورد علاقه مراکشی ها صحبت کنیم رنگ های گرم مانند قرمز یا قهوه ای مایل به قرمز در کنار رنگ آبی فیروزه ای که رنگ مورد علاقه آفریقای شمالی و خاورمیانه می باشد.

مبلمان:

مبلمان در این سبک عموما پارچه های مخمل با طرح های پر زرق وبرق دارد و چوب آن مشبک و منبت کاری شده است یا اینکه از مبلمان فلزی استفاده می شود برای پرده ها نیز از پارچه های مخمل یا ساتن پر رنگ استفاده می شود و در کنار آن از فانوس ها ودکوری های فلزی پر زرق وبرق استفاده می شود.

قوس ها و طاق ها:

یکی از مهم ترین جزئیات در سبک دکوراسیون مراکشی استفاده از قوس ها وطاق ها در طراحی بناها می باشد اگر تمایل به تغییر دکوراسیون به سبک مراکشی را دارید سعی کنید در داخل منزل از طاق ها یا قوس ها استفاده کنید مانند سر درب اتاق ها یا آشپزخانه .

 

آشپزخانه به سبک مراکشی :

اگر به دنبال یک آشپزخانه پر جنب وجوش و پرانرژی هستید حتما این سبک را انتخاب کنید استفاده از کاشی های پر رنگ زیبا در کنار کابینت های چوبی ساده و فانوس هایی که بر روی آنها حکاکی شده است یا با شیشه های رنگی زینت داده شده اند و استفاده از ظروف پر نقش ونگار حس مراکشی را به آشپزخانه شما وارد می کند .

اتاق خواب به سبک مراکشی:

اتاق خواب به سبک مراکشی دارای سقف های بلند با خیمه هایی در بالای تخت می باشد که با پارچه های زیبا وظریف تزیین شده اند .روتختی و کوسن ها از رنگ های پر رنگ و شاد با دوخت هایی زیبا تزیین شده اند .سبک نورپردازی در اتاق خواب عموما ملایم با استفاده از فانوس ها آویزان از سقف یا آباژورهای سنتی می باشد

 

سبک روستیک چیست ؟

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *