خانه / دکوراسیون / ۱۵راه برای داشتن فضای بیشتر

۱۵راه برای داشتن فضای بیشتر

۱۵راه برای داشتن فضای بیشتر:

در خانه عموما فضای بیشتری نسبت به آن چیزی که فکر می کنید وجود دارد در اینجا قصد داریم به ۱۵راه برای داشتن فضای بیشتر بپردازیم .

قفسه های پشت درب:

فضای پشت درب یک محل مناسب برای ذخیره وسایل می باشد تعدادی قفسه ی کم عمق بسازید و آن را روی دیوار پشت درب وصل کنید برای این کار فاصله بین لولا درب و دیوار را اندازه بگیرید و دو سانتی متر کمتر قفسه خود را بسازید همچنین می توانید از قفسه های کم عمق در بازار نیز استفاده کنید .

15راه برای داشتن فضای بیشتر

نصب میله لباس:

اگر از کمبود فضا برای آویزان کردن لباس های خود رنج می برید می توانید قسمتی از اتاق خواب یا داخل کمد دیواری را به این کار اختصاص دهید و با نصب میله لباس بسیاری از لباس های خود را آویزان کنید همچنین اگر دارای اتاق شستشو لباس هستید این ایده به شما خیلی کمک می کند با قرار دادن یک میله لباس درآنجا می توانید تمامی لباس ها را بعد از شستشو آویزان کنید تا از چروک شدن زیاد آنها جلوگیری کرده باشید.

15راه برای داشتن فضای بیشتر

قفسه بندی گاراژ:

می توانید از قفسه های سیمی آماده برای نظم دهی گاراژ یا انباری یا اتاق کار خود استفاده کنید .

15راه برای داشتن فضای بیشتر

از فضاهای کوچک آشپزخانه بهینه استفاده کنید:

در یک آشپزخانه کوچک با چندین ایده می توانید بیشترین استفاده را از فضا ببرید به عنوان مثال با نصب یک قفسه عمودی چرخ دار در بین فضای خالی دو کابینت می توانید وسایل کم حجم را درآنجا قرار دهید.

15راه برای داشتن فضای بیشتر

روش های نظم دهی به آشپزخانه

اگر در حال حاضر چند چمدان بلااستفاده دارید می توانید ازآنها برای ذخیره سازی لباس های فصلی استفاده کنید سعی اینکه لباس ها را به گونه ای در چمدان قرار دهید که بیشترین مقدار لباس درآن قرارگیرد.

15راه برای داشتن فضای بیشتر

نظم دهی به اتاق خواب

استفاده از تاقچه:

می توانید از تاقچه های چوبی یا گچی استفاده کنید و وسایل و کتاب های خود را روی آن بچینید اگر از جمله افرادی هستید که فضا برای کتابخانه ندارید با این روش می توانید از فضای خود استفاده کنید.

15راه برای داشتن فضای بیشتر

استفاده از فضای زیر کابینت:

با قرار دادن چند کشو یا محفظه زیر کابینت می توانید از این فضا به صورت بهینه استفاده کنید می توانید چند کشوی چوبی بسازید و آنها را زیر کابینت قرار دهید و قالب کیک یا هر وسیله دیگری که نیاز به فضا دارد را آنجا قرار دهید.

15راه برای داشتن فضای بیشتر

نظم دهی به آشپزخانه

استفاده از فضای زیر کابینت های بالایی:

استفاده از قفسه های کشویی این امکان را برای شما ایجاد می کند تا از فضای زیر کابینت های بالایی نیز به طور بهینه استفاده کنید از این فضای می توانید برای نگهداری چاقو یا ادیه جات استفاده کنید.

15راه برای داشتن فضای بیشتر

طراحی یک فضا برای ادویه جات:

از فضای ناکارآمد آشپزخانه می توانید برای نگهداری ادویه جات استفاده کنید سعی کنید از ظروف کوچک و یک شکل برای نظم دهی استفاده کنید.و هرگز این وسایل را روی میز آشپزخانه قرار ندهید.

15راه برای داشتن فضای بیشتر

استفاده از قفسه های ریلی:

برای استفاده بهینه از فضای داخل کابینت ها از قفسه های ریلی استفاده کنید این قفسه ها برای کابینت های کنج که دسترسی کامل به داخل فضای آنها بسیار سخت است مناسب هستند.

15راه برای داشتن فضای بیشتر

استفاده از فضای بین ستون ها:

اگر ساختمان شما طوری است که دارای فضاهای خالی بین ستون یا تیرچه ها می باشد از این فضاها به طور بهینه استفاده کنید اگر فاضل بزرگ است با قفسه بندی آن را به یک کمد تبدیل کنید یا اگر کوچک است مانند تصویر ازآن برای نگهداری وسایل کم استفاده بهره ببرید.

15راه برای داشتن فضای بیشتر

استفاده بهینه از فضای داخل کمد دیواری:

با استفاده از قفسه های سیمی از فضای داخل کمد دیوار خود به طور بهینه استفاده کنید می توانید به راحتی فضا را بخش بندی کنید و لباس ها را به طور منظم بچینید.

15راه برای داشتن فضای بیشتر

 

 

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *