خانه / گل و گیاه / کاشت گیاه آووکادو
کاشت گیاه آووکادو

کاشت گیاه آووکادو

کاشت گیاه آووکادو:

رشد گیاه آووکادو در خانه شاید غیر ممکن به نظر برسد ولی امکان پذیر است اگر از جمله افرادی هستید که صبر کافی دارید این گیاه مناسب شما می باشد و در نهایت به شما یک درختچه زیبا هدیه می دهد که شاید شبیه درخت آووکادو نباشد اما به عنوان یک گیاه تزئینی در خانه می توانید ازآن استفاده کنید، در اینجا قصد داریم نحوه کاشت گیاه آووکادو را آموزش دهیم:

کاشت گیاه آووکادو1

نحوه کاشت گیاه آووکادو :

ابتدا هسته میوه آووکادو را خارج کرده و انتهای آن را داخل یک لیوان آب قرار دهید برای این کار می توانید از دو خلال دندان کمک بگیرید تا فقط انتهای هسته داخل آب قرار گیرد و مابقی خارج آب باشد صبر کنید تا هسته ریشه بزند در این دوران بهتر است به هسته آووکادو نور کافی فیلتر شده برسد بعد از اینکه هسته آووکادو ریشه زد و ریشه های آن به حدود ۵ سانتی متر رسید می توانید آن را بکارید .اگر دوست دارید آووکادو شما به یک درخت تبدیل شود باید آن را بیرون از خانه در جایی وسیع تر از یک گلدان بکارید.

گیاه قاشقی یا پپرومیا

کاشت گیاه آووکادو2

میزان نور مورد نیاز :

کاشت گیاه آووکادو مانند موز در آفتاب کامل شکوفا می شود البته تحمل سایه را نیز دارد ولی بهترین شرایط برای درخت آووکادو نور خورشید مستقیم همراه با رطوبت می باشد البته اگر گیاه خود را در گلدان کاشته اید نور غیر مستقیم برای آن کافی است .

کاشت گیاه آووکادو3

درجه حرارت مورد نیاز:

آووکادو فصل های گرم را به سرد ترجیح می دهد اما می تواند در زمستان تا دمای ۱۰ درجه را تحمل کند .

خاک مورد نیازبرای کاشت گیاه آووکادو:

از خاک سبک و قوی استفاده کنید تا گیاه شما بتواند رشد کند برای ترکیب خاک می توانید از مخلوط خاک برگ و کوکوپیت و پرلیت استفاده کنید.

کاشت گیاه آووکادو4

کود:

در طول فصل رشد تا قبل از پاییز و زمستان به گیاه کود دهید تا ویتامین مورد نیاز به گیاه برسد.

کاشت گیاه آووکادو5

 

مشکلات رایج:

اگر برگ های گیاه شما زرد شد ممکن است به علت آبیاری بیش از حد یا زهکشی نا مناسب باشد زیرا این مسئله می تواند باعث پوسیدگی ریشه و در نهایت از بین رفتن گیاه شود .

 

 

 

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *