خانه / گل و گیاه / گیاه قاشقی یا پپرومیا
گیاه قاشقی یا پپرومیا

گیاه قاشقی یا پپرومیا

گیاه قاشقی یا پپرومیا:

گیاه قاشقی یا پپرومیا یک گیاه گرمسیری می باشد که بالغ بر ۱۰۰۰ گونه از آن تا به امروز شناخته شده است همه آنها دارای برگ های ضخیم گوشتی هستند و این خاصیت، تحمل آنها را در مقابل خشکی بالا می برد. می توانید از این گیاه زینتی در رنگ های مختلفی چون سبز، قرمز، خاکستری یا بنفش به شکل قلب یا بزرگ تر به عنوان گیاه آپارتمانی استفاده کنید تنوع مدل و رنگ در گیاه پپرومیا به حدی است که باور آن در مورد اینکه این گیاهان از یک خانواده هستند بسیار سخت می باشد.

گیاه قاشقی یا پپرومیا

 

نور مناسب گیاه قاشقی یا پپرومیا:

گیاه پپرومیا برای حفظ رنگ برگ و ساقه خود به نور متوسط و روشن فیلتر شده نیاز دارد پس نور پشت پنجره برای آن خوب می باشد همچنین در طول روز به ۱۲ ساعت الی ۱۶ ساعت نور مصنوعی نیازمند می باشد. کمبود نور منجر به ریزش برگ ها و کم رنگ شدن گیاه می شود .

گیاه قاشقی یا پپرومیا

خاک مناسب:

خاک مناسب این گیاه خاک نسبتا سبک می باشد که متشکل از پیت ماس و ماسه و خاک باغچه می باشد برای کف گلدان از سنگ ریزه استفاده کنید.

آب مورد نیاز گیاه قاشقی یا پپرومیا:

برگ های گوشتی این گیاه بیانگر این است که گیاه قاشقی به آبیاری مکرر نیاز ندارد .اجازه دهید سطح خاک کاملا خشک شود و سپس آبیاری را انجام دهید .آبیاری مکرر این گیاه باعث پوسیدگی ریشه و مشکلات قارچی می شود.گیاه پپرومیا را در زمستان هر دوهفته یکبار و در تابستان هفته ای یکبار آبیاری کنید.بهترین زمان برای تعویض گلدان فصل بهار می باشد.

گیاه قاشقی یا پپرومیا

دما و رطوبت:

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم گیاه قاشقی متعلق به مناطق گرمسیری می باشد در نتیجه دمای کمتر از ۳۰ درجه فارنهایت یا ۱-درجه سانتی گراد را نمی تواند تحمل کند گیاه پپرومیا یا قاشقی علاقه به هوای گرم و مرطوب دارد در نتیجه فصل تابستان یکی از فصول مورد علاقه این گیاه میباشد اگردر منطقه ای هستید که هوا گرم و خشک است گلدان را روی ظرفی که در آن شن ریختید قرار دهید و کمی آب بریزید تا بخار شود و گیاه از طریق ریشه رطوبت را جذب کند.

گیاه قاشقی یا پپرومیا

کود:

ریزش برگ های گیاه عموما به علت آبیاری زیاد یا کمبود نور می باشد نه تغذیه ضعیف در سال اول این گیاه نیاز به کوددهی ندارد ولی در سال های بعد از فروردین تا مرداد ماه می توانید کود دهی را انجام دهید افراط در اینکار می تواند باعث آسیب به گیاه شود.

نگهداری از گیاه فیدل لیف فیگ

 

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *