خانه / دکوراسیون / ۱۰چیزی که نباید در مایکروویو قراردهید
10چیزی که نباید در مایکروویو قراردهید

۱۰چیزی که نباید در مایکروویو قراردهید

۱۰چیزی که نباید در مایکروویو قراردهید:

دستگاه مایکروویو از اواخر دهه ۱۹۷۰ وارد خانه های مردم آمریکا گشت و اکثر افراد به سرعت یاد گرفتند که از گذاشتن فویل آلومینیومی و وسایل فلزی در آن پرهیز کنند به طوری که آن زمان مهم ترین دلیل آتش سوزی های خانه ها همین وسیله بود. در اینجا برای حفظ سلامتی خانواده و دستگاه مایکروویو به ۱۰چیزی که نباید در مایکروویو قراردهید می پردازیم :

10چیزی که نباید در مایکروویو قراردهید

ظروف استروفیوم:

ظروف استروفیوم برای نگهداری غذا در یخچال بسیار مناسب هستند ولی برای قرار دادن در مایکروویو ساخته نشده اند زیرا به راحتی در ماکیروویو ذوب می شوند و باعث می شوند مواد شیمیایی سمی وارد غذایتان شود.

کیسه های کاغذی:

به جز کیسه های پاپ کورن کیسه های کاغذی که درآنها غذای شما پیچیده شده است برای قرار گرفتن در مایکروویو مناسب نیستند تمامی این کیسه ها می توانند به راحتی در مایکروویو آتش بگیرند و سموم را وارد غذای شما بکنند .

ظروف پلاستیکی:

ظروف یا کیسه های پلاستیکی را از مایکروویو دور نگه دارید زیرا آنها به راحتی ذوب می شوند همین مسئله را برای ظروف پنیر و کره نیز در نظر بگیرید زیرا این ظروف برای نگهداری در یخچال مناسب هستند و در مقابل گرمای مایکروویو به راحتی ذوب می شوند.

10چیزی که نباید در مایکروویو قراردهید

لیوان های مسافرتی:

اگر قهوه یا چای شما سرد شده است و نیاز به گرم کردن دارد آن را با لیوان جنس پلاستیکی یا انواع پلیمرهای شیمیایی داخل مایکرویو نگذارید می توانید آن را داخل یک لیوان چینی بریزید و داخل مایکرویو بگذارید.

ظروف عتیقه یا قدیمی:

از استفاده از ظروف عتیقه و قدیمی در داخل مایکرویو که بیش ار چهل سال است آنها را دارید خودداری کنید زیرا سرب موجود در لعاب این ظروف در دمای بالا وارد غذایتان می شود که بسیار خطرناک می باشد همچنین از قرار دادن ظروف نقره یا طلاکاری شده نیز خودداری کنید.

 فلفل تند و قرمز :

از قرار دادن فلفل قرمز داخل مایکروویو خودداری کنید زیرا گرما باعث آزاد شدن کپسایسین داخل فلفل شده که تبخیر آن باعث سوزش چشم و بینی و ریه می شود.

تخم مرغ با پوست:

هرچقدر تخم مرغ گرم می شود چون بخار آن جایی برای رفتن ندارد به حالت انفجار در می آید حتی اگر آن را داخل ظرف آبی قرار دهید و داخل مایکروویو بگذارید نیز همین گونه خواهد شد.

میوه کامل:

قرار دادن انگور، هلو، سیب یا گلابی به صورت کامل داخل مایکروویو می تواند باعث انفجار شود.

گوشت منجمد:

اکثر دستگاه های مایکرویو دارای دکمه یخ زدایی سریع می باشند اما عموما گوشت منجمد مخصوصا گوشت گاو که دارای ضخامت بیشتری است بعد از یخ زدایی اگر در داخل مایکروویو بپزید ممکن است بسیاری از قسمت های آن خام باقی بماند.

شیر مادر منجمد:

شیر مادر برای یخ زدایی باید داخل یخچال قرار بگیرد تا به آرامی یخ زدایی انجام شود قرار دادن آن داخل مایکرویو به علت ورود گرمایش ناهموار می تواند باعث سوزاندن گلوی کودک شود.

 

 

 

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *