خانه / گل و گیاه / ساخت گلدان آویز
ساخت گلدان آویز

ساخت گلدان آویز

ساخت گلدان آویز:

تا به حال شده است از سبده های حلق آویز گل های یک بالکن لذت ببرید و دوست داشته باشید نحوه درست کردن آنها را یاد بگیرید در اینجا قصد داریم ساخت گلدان آویز مناسب بالکن را به شما آموزش دهیم :

ساخت گلدان آویز

آماده سازی گلدان برای ساخت گلدان آویز:

ابتدا یک گلدان را برای آویزان کردن انتخاب کنید می توانید از سبدهای فلزی که مخصوص آویزان کردن هستند استفاده کنید سپس داخل آن را با نگهدارنده کوکو کوئر بپوشانید زیرا میزان نگهداری آب را افزایش می دهد و همچنین به علت نگهداشتن رطوبت باعث بهبود عملکرد گیاهان حساس به خشکی می شوند .

ساخت گلدان آویز

استفاده از یک عایق برای آبیاری:

برای اینکه سرعت خروج آب را از زیر گلدان کاهش دهید از یک عایق در کف گلدان استفاده کنید می توانید از یک تکه کیسه زباله برای اینکار استفاده کنید اگر قصد دارید کل نگهدارنده کوکو کوئر را با کیسه زباله بپوشانید تا سرعت خروج آب به حداقل برسد فراموش نکنید چندین سوراخ بر روی کیسه ایجاد کنید تا زهکشی و گردش هوا برای گیاه امکان پذیر باشد.

ساخت گلدان آویز3

اضافه کردن خاک :

برای داشتن یک سبد آویز سالم باید از خاک با کیفیت بالا استفاده کنید خاک باغ بسیار سنگین است و ممکن است دارای عوامل بیماری زا باشد که می تواند گل شما را آلوده کند از یک مخلوط خاک سبک برای کاشت گیاه استفاده کنید این خاک باید دارای ترکیبات مواد آلی باشد تا گیاه شما تغذیه کند مانند کمپوست، هوموس و مواد معدنی که باعث سبک شدن خاک می شوند مانند پرلیت و ورمیکولیت .

ساخت گلدان آویز4

انتخاب یک گیاه برای مرکز گلدان:

برای داشتن گلدانی زیباتر یک گل را که مدت طولانی تری در حالت گلدهی می باشد را انتخاب کنید و در مرکز گلدان بکارید تا توجه همگی را به خود جلب کند سعی کنید برای زیباتر شدن گلدان خود از گیاهانی که عادت رشد قائم دارند برای قرار گیری در مرکز استفاده کنید.

ساخت گلدان آویز5

استفاده از گیاهان آویز:

اطراف گیاه کانونی خود را با گیاهانی که عادت به گسترش عرضی دارند استفاده کنید این گیاهان به سرعت فضاهای خالی گلدان را پر می کنند.

ساخت گلدان آویز6

کاشت گیاه در اطراف گلدان:

این مرحله اختیاری می باشد ولی سرعت زیباتر شدن گلدان شما را افزایش می دهد با یک چاقو چند برش بر روی نگهدارنده  کوکو کوئر ایجاد کنید و گیاهان مدل آویز را به شکل تصویر بکارید .همچنین می توانید از همان گیاهانی که برای کاشت اطراف گل کانونی خود استفاده کرده اید استفاده کنید.

ساخت گلدان آویز7

آبیاری:

بعد از اتمام کاشت سبد را تا زمانی که خروج آب را از انتهای آن مشاهده کنید آبیاری کنید سپس بین هر بارآبیاری اجازه دهید تا خاک کمی خشک شود در روزهای بسیار گرم تابستان ممکن است مجبور شوید روزی دوبار گلدان را آبیاری کنید مرطوب نگه داشتن گلدان مانع کنه های عنکبوتی برای گیاه می شود.

گیاه قاشقی یا پپرومیا

کاشت گیاه آووکادو

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *