خانه / سبک دکوراسیون / سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی :

سبک دکوراسیون مینیمال که امروزه پرطرفدار شده است چیست ؟ چرا این اسم را بر روی آن گذاشته اند ؟ مینیمال یا مینی مال (minimal)به معنی حداقل است و در دکوراسیون می توان آن را به ساده بودن و حداقل جزییات شناخت .برای آشنایی با این سبک آن را به طور مجزا در هر یک از قسمت های خانه بررسی می کنیم .

 

سبک مینیمال در اتاق خواب :

همان طور که قبلا اشاره کردیم سبک مینیمال یعنی سادگی با جزییات کم حالا خیلی ساده و کاربردی می خواهیم توضیح بدیم که چگونه آن را در اتاق خواب پیاده سازی کنید .

در اتاق خواب برای پیاده کردن یک سبک مینیمال عموما برای دیوارها از رنگ سفید بدون طرح استفاده می شود در کنار آن می توانید از رنگ های خنثی نیز استفاده کنید ترجیحا سادگی دیوارها یا وجود پترن های محو در این سبک بسیار مهم است .بعد از دیوار می رویم سراغ نور پردازی اتاق خواب ، در این سبک نور طبیعی پنجره به عنوان یک امتیاز حساب می شود .پوشاندن پنجره با پرده های تور ساده یا سفید و استفاده از لامپ یا چراغ هایی با نور غیر مستقیم  از ارکان مهم نور پردازی در این سبک هست ، سعی کنید در اتاق خواب خود از تابلوهایی با رنگ ملایم استفاده کنید و از رنگ های جیغ که تمرکز را به خود جلب می کنند جلوگیری کنید .

 

برای انتخاب تخت خواب سعی کنید از سرویس های خواب ساده با خطوط منظم و ترجیحا با رنگ های روشن استفاده کنید اگر فضای اتاق خواب کوچک است سعی کنید از سرویس های ساده تر استفاده کنید یا اگر جایی برای قرار دادن آن نیست حذف کنید تا المان های سبک دکوراسیون مینیمال پا بر جا باشد.برای انتخاب روتختی بهتر است از رنگ های روشن مانند سفید یا کرم یا آبی روشن استفاده کنید.

 

در چیدمان اتاق خواب سعی کنید از وسایل کمتری استفاده کنید همان طور که شعارمان بود مینیمال به معنی حداقل است وبا وسایل کمتر آن را رعایت کنید از مبلمان ساده و کاناپه های کم حجم استفاده کنید سعی کنید روتختی تختتان ساده و با رنگ های روشن باشد.

 

دکوراسیون مینیمال در سرویس بهداشتی :

در حمام و سرویس بهداشتی این کار ساده تر انجام می شود استفاده از آینه های بزرگ تا جای ممکن و استفاده از کاشی های سفید و روشویی سفید و خلوت بودن سرویس بهداشتی آن را بزرگ تر نشان می دهد .در حمام اگر از وان استفاده می کنید سعی کنید دور آن را خلوت کنید و با نصب یک نظم دهنده جادار این کار را انجام دهید .برای انتخاب شرآلات ترجیحا از شیرآلات رنگ سفید یا نقره ای مات استفاده کنید .رنگ دیوارها درحمام بهتراست سفید یا خنثی باشد همچنین نور در این محیط ها بسیار تاثیر دارد سعی کنید از نور سفید مهتابی استفاده کنید

 

آشپزخانه با سبک مینیمال :

به طور کلی این سبک امروزه در آشپزخانه بسیارجا افتاده است ، کابینت های رنگ روشن ساده و خلوت بودن آشپزخانه و جمع کردن وسایل اضافی از روی پیشخوان آشپزخانه و قراردادن آنها در جایی که مشخص نباشد از جمله ریزه کاری های این سبک می باشد .در این سبک در آشپزخانه رنگ سفید حکمرانی می کند ، دیوارها و کفپوش و کابینت ها همگی از رنگ روشن جهت ایجاد آرامش بیشتر و سادگی برخوردار هستند .

امروزه برای ایجاد تنوع و دوری از یکنواختی از کفپوش های چوبی یا دیوارپوش های چوبی با حفظ سادگی در آشپزخانه استفاده می شود .

 

پذیرایی یا اتاق نشیمن به سبک مینیمال :

خانه های کوچک و نیاز به فضای بیشتر خود به خود بیشتر افراد را به استفاده از سبک مینیمال سوق داده است .سادگی چیدمان با حداقل وسایل رعایت نظم و استفاده از رنگ های روشن و خنثی جهت منظم و بزرگ جلوه دادن فضا از جمله دلایلی است که امروزه استفاده کنندگان از این سبک به آن پرداخته اند همان که قبلا هم اشاره کردیم این سبک یعنی استفاده از حداقل وسایل ، به طور کلی باید وسایلی در پذیرایی باشد که به آنها نیاز است .از چیدن وسایل اضافی و ریخت وپاش در مینیمال باید خودداری کنید مبلمان در این سبک ساده و با رنگ های روشن می باشد هر چه تعداد مبلمان کم تر فضا زیباتر .در کنار آن می توانید برای جلوه دادن به فضا از کفپوش های چوبی یا رنگ های خنثی برای دیوارها استفاده کنید .

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *