خانه / گل و گیاه / گیاه کراسولا اواتا

گیاه کراسولا اواتا

گیاه کراسولا اواتا:

گیاه کراسولا اواتا یا جید دارای برگهای بیضی گوشتی و سبز رنگ می باشد. این گیاه متعلق به آفریقای جنوبی است و از جمله گیاهانی است که می توان آن را به عنوان یک گیاه آپارتمانی در منزل یا دفتر کار نگهداری کرد .

گیاه کراسولا اواتا

نور مورد نیاز:

این گیاه نیازمند نور زیاد می باشد حتی در بعضی ساعات در روز نیاز به نور مستقیم نیز دارد.از نگه داشتن گیاه در محیط های کم نور و سایه خودداری کنید.برای آبیاری گیاه اجازه دهید بین هر بار آبیاری خاک خشک شود و سپس آبیاری کنید.

خاک مور نیاز گیاه گیاه کراسولا اواتا:

برای این گیاه از خاک سبک با زهکشی خوب استفاده کنید. ترکیب ماسه ، خاک ، کوکوپیت می تواند ترکیب خوبی برای این گیاه باشد.اما این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که این گیاه علاقه به سنگین شدن در شاخه های بالایی خود دارد که این مسئله به علت اینکه ریشه گیاه توان تحمل این وزن را ندارد می تواند موجب واژگونی کراسولا شود، استفاده از خاک کمی سنگین از واژگونی گیاه جلوگیری می کند.

کود:

برای کوددهی از کود مخصوص گیاهان کاکتوس استفاده کنید و در فصل بهار و تابستان این کار را انجام دهید.

تکثیرگیاه کراسولا اواتا:

از طریق قلمه برگ یا قلمه ساقه می توانید این گیاه را تکثیر کنید.

مشکلات مربوط به گیاه جید:

پوسیدگی ریشه در این گیاه شایع است دلیل آن هم آبیاری زیاد یا خاک با زهکشی پایین می باشد . آبیاری کم یا خاک با مواد آلی کم یا بدون مواد آلی نیز می تواند باعث خشکی گیاه شود.

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *