خانه / رنگ بندی دکوراسیون / رنگ گرم و سرد در دکوراسیون

رنگ گرم و سرد در دکوراسیون

رنگ گرم و سرد در دکوراسیون

پس از تابستان گرم و خفقان ، فصل زیبای پاییز با خنکای دلپذیر آن بهترین زمان  برای شروع ورود رنگ گرم و سرد در دکوراسیون منزل می باشد به طور کلی پاییز زمان مناسبی برای پذیرایی از رنگ های گرم است زیرا پالت پاییز در برگیرنده رنگ های گرم چرخه رنگ است.استفاده از منسوجات ، لوازم جانبی یا چیدمان گل های خانه خود را به سمت رنگ های گرم پاییزی ببرید.

رنگ گرم و سرد در دکوراسیون

رنگ های گرم به چه رنگ هایی گفته می شود؟

به طور کلی رنگ های گرم آنهایی هستند که در خانواده های قرمز ، نارنجی و زرد قرار می گیرند در حالی که رنگ های خنک آنهایی هستند که در خانواده های سبز، آبی  و بنفش قرار می گیرند که با استفاده از هر کدام  یا ترکیب رنگ سرد و گرم می توانید زیبایی خانه خود را چند برابر کنید.

رنگ گرم و سرد در دکوراسیون

رنگ سفید گرم است یا سرد؟

رنگ سفید می توان گفت یک رنگ خنثی می باشد اگر بخواهیم مختصر در مورد رنگ های خنثی توضیح دهیم ، به رنگ هایی گفته می شود که در چرخه رنگ مشاهده نمی کنید مانند مشکی ، سفید ، خاکستری و رنگ های زمینی روشن مانند خاکی.اما نکته ای که می خواهیم به آن بپردازیم این است که استفاده از رنگ سفید در کناررنگ سرد می تواند فضا را سردتر کند یا استفاده از آن در کنار رنگ گرم می تواند فضا را گرم تر کند.به عنوان مثال استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ آبی می تواند احساس سردتری در فضای خانه ایجاد کند زیرا رنگ سفید انعکاس رنگ های دیگر را در خانه بیشتر می کند.در کل نگران استفاده از رنگ سفید در فضای خانه خود نباشید ترکیب آن با رنگ گرم می تواند فضای دلنشینی را ایجاد کند.

رنگ گرم و سرد در دکوراسیون

رنگ خاکستری سرد است یا گرم؟

درست مانند رنگ سفید می تواند سرد یا گرم عمل کند ترکیب آن با رنگ های گرم فضا را گرم می کند و ترکیب آن با رنگ های سرد فضا را سردتر می کند برای استفاده آن بر روی دیوار سعی کنید از وسایلی با رنگ گرم جهت تکمیل دکوراسیون آن اتاق استفاده کنید.

رنگ گرم و سرد در دکوراسیون

چگونگی استفاده از رنگ گرم و سرد در دکوراسیون:

وقتی در مورد رنگ گرم صحبت می کنیم به یاد رنگ های نارنجی و زرد و قرمز می افتیم حسی که این رنگ ها به ما می دهند مارا به یاد چیزهای گرم می اندازند مانند خورشید به همین دلیل است که می گویند رنگ های گرم حس نزدیکی را به انسان انتقال می دهد در نتیجه اگر فضای بسیار بزرگی دارید می توانید از رنگ های گرم یا قهوه ای و سفالی استفاده کنید تا فضا کوچک تر به نظر برسد.

رنگ گرم و سرد در دکوراسیون

رنگ های سرد حس آرامش را در انسان بیشتر می کنند مانند رنگ آبی ، سبز ، بنفش و… با فکر کردن به رنگ های سرد ما به یاد آسمان یا دریا می افتیم به همین دلیل است که استفاده آنها در فضای منزل می تواند خانه را بزرگ تر نشان دهد .

رنگ گرم و سرد در دکوراسیون

رنگ ها چه احساسی به ما انتقال می دهند؟

رنگ های گرم احساس تند و تیز و پرشور و هیجان را به دنبال دارند مانند قرمز و نارنجی استفاده آنها در اتاق هایی که فعالیت زیادی دارید بسیار مناسب است اما رنگ های سرد حس آرامش را به انسان انتقال می دهند و مناسب فضاهایی است که می خواهید در آن ریلکس کنید مانند حمام یا اتاق خواب.نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم انعکاس نوری است که از این رنگ ها به ما انتقال می یابد به عنوان مثال اگر در جایی زندگی می کنید که میزان نور فضا بسیار زیاد است می توانید از رنگ های گرم و تیره استفاده کنید چون رنگ های سرد در مقایسه با رنگ های گرم نور را بیشتر منعکس می کنند و اگرد فضایی زندگی می کنید که نور کم است از رنگ های روشن سرد می توانید استفاده کنید.

رنگ گرم و سرد در دکوراسیون

استفاده متعادل از رنگ گرم و سرد در خانه:

یکی از بهترین ترفندها در دکوراسیون ایجاد تعادل بین استفاده از رنگ گرم و سرد در دکوراسیون می باشد درسته که  همیشه یک  رنگ به عنوان رنگ غالب تاثیر خود را در فضا می گذارد ولی رعایت تعادل در استفاده از رنگ سرد وگرم باعث می شود که طرح احساس انسجام داشته باشد .

رنگ گرم و سرد در دکوراسیون

 

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *