خانه / سبک باروک / سبک باروک در دکوراسیون داخلی
سبک باروک در دکوراسیون داخلی

سبک باروک در دکوراسیون داخلی

سبک باروک در دکوراسیون:

سبک باروک در دکوراسیون داخلی در قرن هفدهم در ایتالیا به دنیا آمد و ظرافت و پیچیدگی و لوکس بودن را به خانه های مردم ایتالیا وارد کرد .در این سبک هیچ قسمتی جهت زیباتر شدن و دکور شدن فراموش نمی شود سقف ها مانند یک تابلو نقاشی زیبا و طراحی شده اند دیوارها دارای نقوش و گچ بری های زیبا یا آینه کاری ها ی زیبا می باشند .

سبک باروک در دکوراسیون داخلی

از ویژگی های سبک باروک در دکوراسیون داخلی می توان به :

  • روتختی و ملحف های لوکس (از جنس تمام ابریشم یا مخمل ).
  • دیوارها با گچ بری های زیبا و غنی که بیان گر شکوه و عظمت است.
  • مجسمه های برازنده و زیبا که اغلب کودکان یا موسیقیدانان یا هنرمندان را به تصویر می کشد.
  • مبلمان حکاکی شده از طلا یا برنز با روکش های چوبی گرانبها.

 

انتخاب مبلمان:

مبلمان باروک باید ظاهری زیبا و گران قدر داشته باشد عموما مبلمان به این سبک دارای طلاکاری ها و کنده کاری های ظریف و زیبا هستند از حکاکی های پیچیده برخوردارند و مبلمان دارای پایه های خمیده زیبا می باشند.رنگ مبلمان اغلب با رنگ دیوارها هماهنگی دارد که البته می تواند در تضاد نیز باشد.

سبک باروک در دکوراسیون داخلی

اتاق خواب به سبک باروک:

سبک باروک برای اتاق خواب های بزرگ بسیار مناسب است حضور مبلمان کنده کاری شده در اتاق خواب کوچک می تواند فضا را بسیار کوچک تر نمایش دهد .در اتاق خواب به این سبک دیوارها و سقف پر ازگچ بری و حکاکی های زیبا می باشد که عموما رنگ آنها متناسب با رنگ وسایل داخل اتاق می باشند برای پنجره ها از پرده های سنگین (پارچه مخمل ) استفاده می شود .

سبک باروک در دکوراسیون داخلی

آشپزخانه در این سبک:

آشپزخانه به سبک باروک دارای کابینت های حکاکی شده با رنگ های طلایی یا نقره ای می باشد وجود لوسترهای کریستالی و صندلی های پشت گرد با حاشیه صاف و پایه های خمیده از جمله لازمه سبک باروک در آشپزخانه می باشد.

سبک باروک در دکوراسیون داخلی

سرویس بهداشتی به سبک باروک :

سرویس بهداشتی در این سبک نیز نسبت به سبک های دیگر از زیبایی خاصی برخوردار است استفاده از سینک های مرمر ، نقاشی های روی دیوار ، حضور آینه های بزرگ و گران قیمت از جمله امتیازات این سبک است.

سبک باروک در دکوراسیون داخلی

چقدر با سبک روکوکو آشناییت دارید؟

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *