خانه / سبک دکوراسیون / سبک روکوکو در دکوراسیون داخلی

سبک روکوکو در دکوراسیون داخلی

سبک روکوکو در دکوراسیون داخلی:

سبک روکوکو در دکوراسیون داخلی یک جنبش و سبک هنری است .این سبک در اوایل قرن هجدهم در پاریس و فرانسه به عنوان واکنشی در برابر عظمت و زیبایی و مقررات سختگیرانه سبک باروک به وجود آمد . ظرافت ، تزیینات غنی داخلی ، آثار زینتی دلپذیر و مقدارزیادی نقوش باستانی و تاکید بر اساطیر و راحتی شخصی از ویژگی های اصلی این سبک بوده است .

سبک روکوکو در دکوراسیون داخلی

حضور صفحه نماشی های تاشو و قابل حمل ، ماهی های آکواریومی ،مبلمان لاکی ظریف ، ظروف چینی زیبا که منحصرا برای این سبک ساخته شده بودند از مشخصه های این سبک می باشند.در تصویر زیر می توانید آنتیک بودن وسایل را ببینید.

سبک روکوکو در دکوراسیون داخلی

روکوکو در اصل به سبک لوئیز شانزدهم خوانده می شود و اکثر ساختمان های این سبک مختص کاخ ها و خانه های خصوصی اشراف فرانسه می باشد و کمتر افراد معمولی از این سبک استفاده می کردند همان طور که در تصویر می بینید اتاق خواب به سبک روکوکو دارای لوازم خواب با کنده کاری های زیاد می باشد عموما این سبک نیاز به اتاق خواب بزرگ برای چیدمان دارد.

سبک روکوکو در دکوراسیون داخلی

طراحی پله ها درروکوکو در دکوراسیون:

پله ها در این سبک عموما در مرکز می باشند و گوشه های اتاق ها گرد شده اند و تمام دیوارها با تابلوهای حکاکی شده یا تزیینات طلا کاری و آینه کاری پوشیده شده اند .رنگ های پاستلی نرم در دکوراسیون حاکم است و محبوب ترین رنگ ها در این سبک رنگ سفید با آبی، سبز یا صورتی و البته طلایی می باشد.همان طور که در تصویر مشاهده می کنید مبلمان و دیوارها و پرده هابه رنگ روشن می باشند و چیزی که آنها را مجلل می کند کنده کاری های روی چوب و طرح و جنس پارچه ها می باشد.

سبک روکوکو در دکوراسیون داخلی

آشناییت با سبک دکوراسیون فرانسوی  .

دکوراسیون به سبک باروک را بیشتر بشناسیم.

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *