خانه / سبک دکوراسیون / سبک دکوراسیون فرانسوی

سبک دکوراسیون فرانسوی

سبک فرانسوی در دکوراسیون منزل:

سبک دکوراسیون فرانسوی در فضای داخلی از قرن ۱۸ ظاهر شد و از همان زمان نه تنها مورد علاقه ساکنین فرانسه قرار گرفت بلکه مورد توجه سایر مناطق جهان نیز قرار گرفت . به طور کلی می توان گفت سبک دکوراسیون فرانسوی ترکیبی از سبک باروک و روکوکو می باشد.

فرانسوی ها به طور ذاتی تمایل به ترکیب ظرافت و زیبایی دارند و به طور ماهرانه ای می توانند  سبک های قدیمی را با مدل های مدرن ترکیب کنند سبک فرانسوی بسیار جسورانه و شیک می باشد ولی در عین حال بسیار عجیب و شخصی است به گونه ای که هیچ دو خانه فرانسوی را نمی بینید که به نظر یکسان باشند یا احساس یکسانی به شما دست بدهد .

سبک دکوراسیون فرانسوی

در دکوراسیون سبک فرانسوی به این نکات دقت کنید:

  • از پارچه های ساده و طبیعی جنس کتان یا پنبه استفاده کنید.
  • در دکوراسیون سعی کنید یک دیوار را خالی بگذارید.
  • از صندلی های آنتیک جهت پذیرایی استفاده کنید و آن را با دیگر وسایل محاصره نکنید با قرار دادن آن در کنار مبلمان دیگر یا جفت آن حضور آن را برجسته کنید.
  • حضور آثار هنری بر روی دیوار یا مجسمه در مقیاس بزرگ یا اشیا هنری عجیب و غریب را فراموش نکنید.
  • سقف را فراموش نکنید سعی کنید طراحی اصیلی برای سقف در نظر بگیرید.
  • در دکوراسیون اتاق خواب سعی کنید تمام نکات ریز را که در ادامه به آن مفصل می پردازیم رعایت کنید.

سبک دکوراسیون فرانسوی

انتخاب رنگ برای دیوارها :

بگذارید احساس شما پالت رنگ شما باشد اگر تمایل دارید فضا به گونه ای آرامش بخش باشد به دنبال رنگ هایی مانند سفید ، خاکستری روشن ، سبز روشن ، کرم باشید و یا اگر به دنبال آرام کردن خلق و خو هستید از رنگ هایی مانند آبی طاووسی یا سبز زمردی استفاده کنید.همچنین می توانید با استفاده از کاغذ دیواری با طرح های اصیل فرانسوی یک دیوار را زینت ببخشید تا حضور فرهنگ فرانسوی در خانه کاملا حس شود .

انتخاب مبلمان برای پذیرایی:

در زمان انتخاب مبلمان سعی کنید یک یا دو عدد مبل آنتیک یا عتیقه یا طرح عتیقه خریداری کنید در انتخاب پارچه برای مبلمان سلیقه شما ارجحیت دارد هم میتوانید پارچه های ساده با الگوهای ظریف انتخاب کنید هم پارچه های مجلل مانند مخمل ، ابریشم و…

اتاق نشمین به سبک فرانسوی :

در اتاق نشیمن به سبک فرانسوی حس اصالت و پختگی را می توان حس کرد پس اگر علاقه دارید اتاق نشیمن خود را به این سبک بچینید فراموش نکنید که باید تقارن را رعایت کنید در این سبک از چیدمان مبلمان تا روشنایی ها باید تقارن رعایت شود می توانید فضای اتاق را به سبک فرانسوی مدرن بچینید یا سنتی وکلاسیک در هر دو صورت خاطرتان باشد که از جمله معدود سبک هایی است که هیچ گاه از مد نمی افتد. درچیدمان اتاق پذیرایی خود استفاده مبلمان آنتیک و ظریف همراه با لوستر های کریستالی یا مدرن به همراه اکسسوری های مجلل را فراموش نکنید.

سبک دکوراسیون فرانسوی

اتاق خواب به سبک فرانسوی :

اگر به دنبال چیدمان اتاق خواب به سبک فرانسوی هستید چند نکته را فراموش نکنید.

در انتخاب رنگ برای اتاق خواب از رنگ های ملایم استفاده کنید سعی کنید از سرویس خواب های سبک فرانسوی یا طرح عتیقه استفاده کنید اگر تمایل به استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب دارید ترجیحا از کاغذ دیواری های ملایم با طرح های محو استفاده کنید .ترجیحا وسایل اتاق خواب را به رنگ روشن خریداری کنید از سرویس تخت خواب طرح عتیقه با کنده کاری های بسیار ظریف استفاده کنید برای روتختی می توانید هم از روتختی های ساده استفاده کنید هم روتختی های مجلل. روشنایی از طریق آباژور یکی از مهم ترین بخش های اتاق خواب فرانسوی می باشد که آن را نیز فراموش نکنید.

سبک دکوراسیون فرانسوی

سبک مینیمال در دکوراسیون چه سبکی هست؟

چگونه پذیرایی خود را به سبک روستیک چیدمان کنیم ؟

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

3 نظر

  1. خیلی عالی بود لطفا در مورد سبک دکورلسیون ماوریک هم بنویسید

  2. مطالبتون بسیار عااااااالییییییییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *