خانه / دکوراسیون / درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی
درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی:

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی ، کمی دقت در روانشناسی رنگ ممکن است دقیقا راه حلی مناسب برای داشتن روحیه آرامش بخش باشد .دکوراسیون منزل عموما به صورت یک موضوع زیباشناسی مورد بررسی قرار میگیرد اما طرفداران روانشناسی رنگ بر این باورند که رنگ هایی که برای تزئین خانه خود استفاده می کنید می تواند تاثیر عمیقی بر روی عواطف و احساسات شما و خانواده داشته باشد.

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی

لزلی هریتون مشاور رنگ و متخصص برجسته در مورد استفاده از رنگ در دکورهای خانه و صنعتی می گوید :”رنگ یک زبان جهانی و غیر کلامی است و ما با بصیرت می دانیم چگونه آن را بیان کنیم .”هررنگی که برای دیوار خانه خود استفاده می کنید فقط موضوع زیباشناسی را در بر نمی گیرد بلکه ابزاری است که می تواند رفتار روزمره شما را تحت تاثیر قرار دهد.

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی

تعیین عملکرد اصلی اتاق:

اگر تصمیم به انتخاب رنگ برای هر اتاق را دارید ابتدا باید عملکرد اصلی هر اتاق را در نظر بگیرید سپس یک رنگ غالب را برای اتاق انتخاب کنید بسیاری از رنگ ها در تشویق فعالیت های خاص موثر هستند .

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ مناسب در اتاق نشیمن برای درمان افسردگی:

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی سالهاست که مورد بررسی روانشناسان قرار گرفته است یکی از مهم ترین بخش های خانه که باید به آن بسیار دقت شود اتاق نشیمن می باشد .در اتاق نشیمن سعی کنید از رنگ های گرم مانند قرمز ، نارنجی ، زرد و تن های خاکی و قهوه ای و بژ استفاده کنید این نوع رنگ ها باعث تحریک در گفت وگو و ایجاد حس گرما و شادی در افراد می شوند .

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی

رنگ مناسب آشپزخانه در رفع افسردگی:

آشپزخانه به عنوان یکی از مهم ترین بخش های خانه می باشد شما در طول روز ممکن است زمان زیادی را در آن سپری کنید پس انتخاب رنگ در آن بسیار مهم است اما قبل از انتخاب رنگ این نکته را نیز فراموش نکنید اگر شما در کودکی در خانه خود دارای آشپزخانه ای به رنگ آبی و سفید یا هر رنگ دیگری بودید که از آن خاطرات بسیار خوبی دارید و با فکر کردن به آن شاد می شوید می توانید تمامی آن احساسات را زنده کنید و آشپزخانه را به شکل دوران کودکی دکور کنید.

اما اگر نیاز دارید که رنگی را انتخاب کنید که حس و حالتان شاد تر شود رنگ های گرم بسیار مناسب هستند این رنگ ها در کنار کابینت های چوبی بسیار زیبا می شوند اما یادتان نرود رنگ های گرم در آشپزخانه غیر از تحریک گفت و گو می توانند اشتهای شما را نیز تحریک کنند پس اگر از رژیم خاصی برخوردار هستید رنگ قرمز را دور نگه دارید.

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق غذاخوری:

رنگ های اتاق غذاخوری باید تحریک کننده باشند انتخاب رنگ قرمز برای یک اتاق غذاخوری بسیار عالی می باشد غیر از اینکه اشتهای مهمانان را تحریک می کند باعث می شود آنها  فکر کنند شما آشپز خبره ای نیز هستید.

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی اتاق خواب:

رنگ اتاق خواب به عنوان جایی که شما درآن استراحت می کنید بسیار مهم می باشد انتخاب رنگ های آرامش بخش می تواند در روحیه شما بسیار تاثیر گذار باشد رنگ های قرمز می تواند باعث تحریک عواطف و احساسات شود ولی آبی دقیقا برعکس عمل می کند.اگر نوجوان در خانه دارید اجازه دهید حداقل یک دیوار را به سلیقه خود رنگ آمیزی کند.

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ حمام جهت رفع افسردگی:

رنگ سفید ورنگ های گرم عموما انختاب های محبوب برای حمام بوده اند اما انتخاب رنگ حمام غیر از مسئله زیبایی وآرامش بخش بودن انعکاس تمییزی و پاکی نیز درآن مطرح می باشد .امروزه حمام جایی است برای عقب نشینی از دغدغه های روزمره و کسب آرامش به همین دلیل انتخاب رنگ درآن بسیار مهم می باشد .بسیاری از مردم با رنگ هایی مانند فیروزه ای یا آبی احساس آرام بودن وتمییز بودن دارند این رنگ ها انتخاب های خوبی برای حمام نیز می باشند.

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ ضد افسردگی مناسب اتاق کار:

رنگ اتاق کار باید به گونه ای باشد که به شما حرکت بخشد رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی از جمله رنگ هایی هستند که باعث تشویق فعابیت می شوند اما از طرفی به کار بردن آنها در اتاق کار می تواند باعث احساس گرمی نیز بکند در نتیجه استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ سبز گزینه ی بهتری می باشد این دو رنگ غیر از تحرک شادی آور نیز هستند همچنین اگر تمایل دارید با انرژی بیشتری در اتاق کار خود کارهای خود را به پایان برسانید غلظت استفاده از رنگ های سبز را در اتاق کار بیشتر کنید .

درمان افسردگی با دکوراسیون داخلی

منبع:

https://www.webmd.com

 

 

درباره‌ی فریبا سلطانی

فریبا سلطانی هستم؛ علاقه مند به دکوراسیون داخلی و انواع سبک دکوراسیون، امیدوارم مطالب این سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *